|
|||
Na hun debuut 'Forever' uit 2014, de opvolger 'Heart Of Its Mind' uit 2016 en het een jaar later verschenen 'Magic Marker Love' voelen Bjorn Eriksson, Nathalie Delcroix en hun vijfkoppige orkest de onbedwingbare behoefte om de melancholie, die de rode draad van deze drie albums vormde, even op te bergen en een zwierig dansje te placeren op hun nieuwe album 'Riverside Hotel'. Want het was tijdens een uit de hand gelopen opnamesessie dat de band plots in een vreemde, aangename en bovenal zéér dansbare groove terechtkwam. Het spelplezier spatte van de snaren, de zon verdreef de schaduw en een driest plan was geboren. Opgewekt stappen Eriksson en Delcroix nu uit het donker, zelfverzekerd verlaten ze hun natuurlijke omgeving, hun muzikale comfortzone. Nog altijd met een been in het Amerikaanse moeras, vastgezogen in de bluegrass, rockabilly en de cajun, maar het andere been in de zompige Belgische klei. Op 14 maart stond Eriksson Delcroix in De Roma voor de première van hun nieuwe tour, en aldaar kregen we dan ook deze nieuwe nummers te horen, naast een aantal uitgebeende songs uit het Eriksson Delcroix repertoire. Voor ons was het een bloedstollend en onvergetelijk concert, maar voor Rootstime ook de gelegenheid om Bjorn en Nathalie te polsen van hoe moet het nu verder? Foto © Manon Houtackers
INTERVIEW
|
|||
|